skottår

Idag åkte vi på en exkursion till en naturpark. Åkte omkring och såg på de olika canyonens som fanns där. Sen i ett skede så sku vi alla ropa på samma gång och ekot var helt sjukt högt, coolt. Efter exkursionen stannade vi och åt och kom sen till hotellet för poolhäng eller whatever man vill göra. Äter middag här och sen drar vi iväg och så sover vi på bussen. Imorgon anländer vi till San Rafael i provinsen Mendoza.

28 februari

Heej! Har gått några dagar sen jag bloggade senast. Förra hotellet hade så dåligt internet så det gick sen inte alls och sen sov vi på bussen. Förra staden jag var i så råkade just då ha karnevalerna. De karnevalerna är en av Argentinas kändaste karnevaler tydligen. Super annorlunda än de jag varit till, och de andra tyckte jag mer om. Men helt skojig upplevelse. Vi gick och festade lite och kom hem fulla med feiksnö, konfetti, mjöl, vin och jag vet inte vad haha. Men det är karneval.
När vi for därifrån så reste vi hela dagen + natten. På natten gick ett fönster sönder i bussen (igen). Vi kunde inte stanna för det sku ha kunna varit att någon söndrade det med flit så att vi skulle stanna och sen råna oss. Så vi stannade sen först efter nån timme, mitt i natten. Så otur. Resten av resan gick som tur bra. Kom till hotellet i "La Rioja" och hade chilldag. Hängde vid poolen och det var typ det.
Idag åkte vi med flera mini bussar till en lagun. Var vackert och fanns flamingon! Synd bara att resan dit var 4 timmar och sen 4 timmar tillbaka. För en tid sen kom vi tillbaka till hotellet och så gick vi nästan direkt till poolen. Nu är jag nyduschad och tar det lugnt. Om en och en halv timme äter vi middag.

Don't judge me until you know me, don't underestimate me until you've challenged me and don't talk about me until you've talked to me.

Sådärja, är nu på hotellet med världens trögaste internet. Vi stannade på vägen på ett ställe som var över 4000 möh, tuggade kokainblad, for till ett ställe som såg ut typ som en frusen sjö men det var salt och inte is och shoppat lama tröjor (tröjor gjorda av lama-ull). Om ca 2 timmar äter vi middag, vet inte om vi går ut mera före det. Sku lägga upp supercoola foton men kommer aldrig att lyckas med det här internetet.

24.02.2012

Hej! Gårdagen var super. Vi for till en gård där vi först red på hästar i bergen. Såg fram emot det massor men jag hade otroligt otur med hästen och var mer eller mindre livrädd hela färden och kunde inte alls slappna av... Sen åt vi lunch och efter lunchen blev vi kvar och lagade bröd medan andra gruppen for och rida. Var super skoj, vi var 3 flickor som stannada och baka med en av ledarna medan de andra gick och promenera och vi hade ett ganska nice litet samtal. Vår ena ledare är nog ganska dissad av alla hehe. När de andra kom tibaka åt vi brödet vi hade gjort och drack mate och så spelade vi olika spel/lekar. Var riktigt skoj. Kvällen slutade med hamburgare och så åkte vi tillbaka till hotellet. En riktigt skön dag.
Fast det inte var soligt igår så brände jag mej ganska mycket, inte så bra.
Idag vaknade vi helt för tidigt för att dra oss vidare till nästa stad. Nu åker vi ännu mer norrut så kommer antagligen att bli sådär äckligt hett igen. Puss ha det bra!

Cafayate

Igår på kvällen åkte vi som sagt och åt middag till en restaurang där de uppträdde med folklore (en sorts traditionell argentinsk musik/dans) och det var riktigt roligt! Den här provinsen är känt för sitt vin så vi fick dricka vin med maten.
Idag åkte vi till en stad som heter Cafayate. Där gick vi och äta lunch och sen gick vi omkring på stan. Vi provade på vin glass. Alltså glass med smak av vin. Enda stället som har det. Vitvins glassen var godare än rödvins glassen. Den staden är extra känt för sitt vin. Pga av att det inte regnar där så får druvorna massa sol och producerar mycket socker så vinerna blir söta.
Påvägen till Cafayate fanns det en massa berg och "canyons", så vid en canyon stannade vi och tog foton. Coolt!
Sen när vi kom tillbaka efter en ganska jobbig bussfärd (ac:n gick sönder...) så gick vi omkring på stan och fyndade haha. Nu sitter vi här i lobbyn och tar det lugnt och så äter vi middag om en halv timme.
Imorgon ska vi ut på nya äventyr, ingen aning vart men vi kommer att rida och simma i en flod osv.

Salta

Hej! Iguazú fallen var något så otroligt fint att jag inte en kan beskriva det med ord. Har MASSOR foton. Igår 8 på morgonen började vi en 24 timmars bussresa som blev ännu längre för ett fönster i bussen gick sönder 3 på natten. Det var så onödigt men vi kunde inte göra något åt saken. Typ 10 på morgonen, mega trötta, kom vi fram till Salta. Gick en liten runda på stan, sen till hotellet och sen och äta lunch. Åt lasagne ♥. Nu chillar vi på hotellet och bara tar det lugnt. På kvällen ska vi ut och äta och se på folklore-show. Imorgon blir det wine-tasting och annat.
Har massa bilder men det går så otrligt trögt att ladda upp dem, dehär är de enda som gick. De andra försöker jag ladda upp senare! :)

NORTH TRIP

Heey! Är för tilfället i Iguazu. Har rest sedan onsdagen. Först från Buenos Aires till provinssen Entre Rios där vi stannade en natt med en massa olika program. Vi paddlade, lekte en massa lekar och hade en brasa/kokko på kvällen. Ända negativa var de enorma paddorna som fanns där... Sen åkte vi vidare till Iguazu i provinsen Misiones där vi är nu. Det är här som Cataratas fallen är. Det är ett av världens sju underverk. Dit skall vi imorgon. Kommer att vara ute hela dagen och här är över 40 grader hett så får se hur vi kommer att må... Har laddat upp med vatten och måste låna solkräm så jag inte bränner mej ännu mera. Idag var jag nämligen en aning för länge i solen.. För sätta en massa Aloe Vera. Uppdaterar med bilder imorgon om jag har tid. Har haft det så bra hittils! Men lite för hett är det nog. Ha det bra där! Pussar och kramar

It's better to be hated for what you are, than loved for what you are not.

Hej! Sorry att jag inte uppdaterat men har haft MASSOR pa gang. Har bytt hus, dansat i karnevalerna, inte varit sa mycket hemma plus att familjen jag nu ar i inte har wifi. Karnevalerna gick super, jag alskade att vara med och dansa. Ska forsoka satta upp bilder har senare nar jag far connectat med min egen dator (har ingen aning nar det ar).
Imorgon blir det packande och sa aker jag ivag pa en tre veckors resa till norra Argentina. Kommer att bli super nice men det negativa ar att nar jag kommer hem ar sommarlovet slut och skolan har borjat.
Har ingen aning om nar nasta uppdatering blir men om jag inte hor av mej pa lange sa ar det nog for att jag har det sa hurja bra och inte hinner blogga.

7 februari

Hola! Hade nog roligt igår men var super trött så var inte så super energisk. Kom hem 4 tiden. Blev väckt lite före 12, åt lunch och gick till banken. Sen till poolen med Giu och spenderade dagen där. Just när jag hade torkat färdigt och börjat klä på mej (som tur hade jag inte ännu satt mina shorts på!!) så blev jag islängd med min tskjorta på. Toppentoppen. Nåjoo värre saker sku ju kunna hända.
När jag kom hem satt jag ute en stund med musik och såg på himlen som blinkade. Liksom blixtrade men det var sådär inte enskilda blixtrar utan bara en massa blinkningar. Mysigt!
Om en stund kommer Giu och plockar upp mej och så går vi till plazan och äter middag och titta på Ladis och Rafa som uppträder. Vågar idag ta kameran med så jag lovar att sätta upp bilder senare. Så tråkigt med en massa text hela tiden.

If you want credit for your successes, you need to take resposibility for your mistakes.

Oho har helt glömt bort att blogga. Igår var vi hela kvällen vid plazan för det var karnevalernas första kväll, nu ren mycket folk så kan inte ens tänka mej hur fullt det kommer att vara på veckoslutet! Idag på morgonen ville jag dö när min väckarklocka väckte mej kl 14. Men steg duktigt upp oh drog till poolen med Eve och Giu. Där hann vi vara typ 15 min och så försvann solen och det började ösregna. Vi stannade där under taket och väntade tills det slutade. For hem och sov en skön siesta till regnet några timmar och ville igen dö när min väckarklocka ringde. Sedan for vi med Giu och Eve och provade och fixade lite grejer för paraden och sen hem igen.
Väntar nu på att vi ska ut. Händer väl inte så mycket idag men far nu till plazan och hänger där en stund. Tror att jag inte stannar så hemskt länge utan kommer hem tidigt. Vet inte när jag senast sovit en ordentlig nattsömn. Men det hinner man ju iof göra sen senare när karnevalerna är över.
Idag sade min hostmamma att jag byter familj imorgon eller övermorgon. Dock visste hon inget om vart. Rotary har inte sagt ett ord till mej om saken så jag vet inte något om min nästa familj. Hoppas på det bästa. Skulle dock inte vilja byta för trivs super här.

A confident girl doesn't show off her naked body, a confident girl shows off her naked face.

Hej! Har varit vid poolen varje dag och på kvällarna umgåtts med vänner. Ikväll blir det äntligen fest. Imorgon öppnar Macau (nattklubben). På söndagen börjar karnevalerna (=festfestfest), som håller på tills jag far på resa. Sen 20 dagars resa till norra Argentina. Livet ser mer än bra ut för tillfället.
Om en stund kommer tjejerna hit och så ska jag sminka dem och mej och fixa oss riktigt fina och sen blir det joda. Ha en super kväll!

arg

skrev ett långt inlägg just men det försvann. Just typiskt. Ska nu ut med mina vänner, är tyvärr ännu förkyld men jag orkar inte sitta hemma.