Primero dia en la escuela

Hej! Idag var första dagen i skolan. Här har dom på morgonen sådär att alla ställer upp sej i köer klassvis och sen säger rektorn något och så hissar några elever Argentinas flagga medan dom andra säger nån gud-ramsa. Alla tittade på mej hela tiden. Efter det så presenterade hon mej och när hon hade gjort det så klappade hela skolan. Så konstigt hur dom kan tycka att det är så speciellt med blont hår.
Nåjaa i alla fall så gick vi sen till klassen och första timmen hade vi kemma. Kemma på spanska e int så siisti som man sku kunna tro... På rasten gick vi omkring i skolan och mina klasskompisar visade lite runt. Det gick inte att undgå att alla eleverna stirrade på mej. Sen hade vi en till timme kemma, sen nån timme som jag inte ens vet vad det var för ämne, sen gegga och sen igen nåt konstit ämne. Jag fattade ingenting under hela dagen.
Klockan 1 sluta skolan och så for vi hem och äta lunch. Klockan 2 började en till timme, rella. Eftersom dom är katolska här så behöver jag inte gå på rella lektionerna men jag gick nu idag bara för att se hur det var. Kommer nog inte att gå i fortsättningen ;p När den timmen var slut gick vi hem och så har jag nu varit hemma sen dess. Om 15 minuter kommer några av mina kompisar hit och så går vi till Steff och dricka mate. Lite jobbigt varje gång Fede inte är med för ingen annan kan engelska men o andra sidan så är det jättebra för då måste jag förstå spanska.
Imorgon har jag matematik, det ser jag faktiskt framemot för jag tror att matta och enkku kommer att vara dom ända ämnena jag verkligen kan delta i de närmaste månaderna. Får se. Ha de bra, hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Jenny

du e så galet brave, månne de int snart blir lättare me kommunikationen!!!;D o ja kan tänka mej att alla stirrar:D ha de så bra hörs på skype snart<3

2011-08-23 @ 23:43:25
Postat av: JENNY

Du e så galet brave, all lycka o strenght åt dej, spanskan din blir säkert rikit bra, tills jul fatta du ren vilka "konstiga timmana" va;)

2011-08-23 @ 23:44:52
Postat av: Jenny

oho de kom två ggr...trodde de första int synttes haha

2011-08-23 @ 23:45:33
Postat av: Elin

ooii va kiva de låter!:) Ja har de också bra, skolan ha börja o en massa mäskor e nånstans borta(som du o rebecka o en massa andra..) De känns smått wierd.De känns helt surreal att du e nån heeeelt annanstans:D Hoppas att går fint där hela resten av tiden också!

2011-08-24 @ 13:01:23
Postat av: vallo

Du måst setta en bild på din skoluniform :) o va e dedär mate? e de någå tee liknande? :) pussokram ha de bra<33

2011-08-24 @ 17:34:05
URL: http://vallo.blogg.se/
Postat av: Emil

Hahah, massor me timmar som du int vet va de va :D:D kan tänka mig att kemman kan vara liiite konstig på spanska!! :) Nog börjar du snart förstå va dom säger!

2011-08-28 @ 09:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0