En la casa despues de 34 horas de viaje!

Hola! Har just kommit "hem". Resan var lång och det blev inte så mycke sovet, men allt är bra. Var lite stressad över om hur jag skull hitta mina hostföräldrar eftersom jag aldrig sett en bild på dem. Men jag stressade i onödan och jag hittade (läs: de hittade mej) dem genast. Verkar åtminstone hittils supertrevliga trots att det finns lite kommunikationsproblem. Enda som kan engelska är Fede (min hostbror), så han fungerar som tolk. Vi stannade och åt två gånger på vägen (först lite mellanmål och sen ordentligt), så jag vet inte hur länge bilresan tog. Har varit vaken nu i åtminstone 34 timmar (sov lite på flyget men man sover så dåligt så det räknas inte).
Har lärt mej ren några ord, bl.a. que linda, som på svenska betyder "så vacker". :D För en stund sen kom abuela (mormor) här förbi och säga hej och hon sa bara "så vacker" och "så lång"....Hon verkade super söt och rar. Hon bor i huset mittemot och kommer hit lite närsomhelst.
Märker nu ren att jag borde ha tagit mer varma kläder med och en ordentlig jacka. Eller får se hur kallt det är sen när man påriktigt är ute. Åtminstone kom de fina yllesockorna jag fick av mommo genast i användning!
Har packat upp alla mina saker och försökt göra det lite hemtrevligt här i mitt rum. Har också ett helt eget badrum.
Om en stund ska tydligen Fedes kompisar komma hit och hälsa på mej så jag får inte ännu gå och sova. Det börjar genast... Talade just med Miguel (en av Fedes kompisar) på facebook och han sa att han och hans kompisar(mina blivande klasskamrater) och Fede är påväg till el pub för att välkomna mej och fråga om jag ville komma. Jag sa att jag inte har sovit på länge och att jag är trött men att vi får se. Skulle inte orka men får se om jag får lite energi. Tror nog att jag blir hemma och sova för till el pub hinner jag gå närsom helst.
Mary (min hostmamma) sa att vi imorgon ska åka och fixa en skoluniform till mej. Om vi inte hittar en i Maipu måste vi åka till Mar Del Plata men jag vet inte om vi isf sku åka dit imorgon. Måste också gå till banken och växla pengar för det var så dålig kurs på flygfältet att jag inte gjorde det där. Ett simkort ska också fixas. Nu sätter jag punkt här och tar en liten tupplur före alla kommer. Har bilder på mitt rum men orkar inte sätta dem hit nu, gör det säkert senare. Adios!

Kommentarer
Postat av: Sonja

så vacker så lång :D vad roligt :D vitsi va kiva att du har ett eget badrum det är helt ljuvligt kan jag säga av egna erfarenheter :) Är din skoluniform vacker? :D

2011-08-21 @ 19:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0