Buenas noches!

Hej! Idag har varit en bra dag. 4 kom Giuli och Agostina hit och så gick vi till "la plaza". Fede gick med pojkarna för de skulle typ fira Lucas födis eller någå... Vi gick till Eves hus, hon sov och vi gick och väcka henne men hon blev kvar och sova. Vi gick tillbaka till la plaza och sätt där. Vi talade (eller tala o tala, det blir inte så mycke talat när jag inte riktigt förstår allt). Sen kom Steff åkande förbi med sin mamma och vi gick i deras bil. Här typ kör man omkring utan att ha nån destination. Konstigt. Men helt bra för bilarna har värme :D. Steff hade en liten hundvalp i famnen, jag tror att det var en Coco-hund. <-- Vet inte hur rasen skrivs ;p Sen gick vi via butiken och köpte lite kex och så blev vi skjutsade till Miguel. Där chilla vi och drack mate och hade väldigt roligt. Mänskorna här är väldigt "easy-going" så man kan ha mycket roligt och skratta massor fast vi inte alltd förstår varandra. Då blir det typ ännu roligare.
Sen kom Mary(min hostmamma) och Fede efter mej därifrån och vi for först och köpte ett häfte till skolan imorgon och sen till en liten matbutik. Helt otroligt, det var en väldigt liten butik men ändå var köttdisken helt huippu. Man märker hur "viktigt" kött är här...
Så kom vi hem och äta och efter maten visade jag massor foton, på min familj och mina vänner. Nu ska jag gå och sova så jag orkar stiga upp imorgon. Skolan börjar 7:40 och vi far hemifrån halv. På tal om det, jag har inte en blekaste aning om hur jag skall knyta min slips. Kommer att vara så konstigt att ha en skoluniform. Ha det bra! Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: Linn

Heej! Helt sjukt roligt att du har en blogg under det här året! Tack, jag försöker tänka positivt :) Ibland känns det bara såå trögt.



Sätt mycket bilder (nog för att du ren har mycket bilder), det är så kiva att se hur det ser ut där! Kram sköt om dej!

2011-08-23 @ 07:53:54
URL: http://lieenaas.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vem va alltså Giuli och Agostina? :)

2011-08-23 @ 14:33:21
Postat av: Elin

oj tack!:) heheh joo ja e super nöjd, första gången dom ble som planerat:D

Hu har du de??=) ja visste int att du hadde en sånhän blogg förrän nu!! va siisti!! :)

2011-08-23 @ 19:33:34
Postat av: Alexia

sonja: dom e mina kaverin :)du kan titta på bilderna där i några tidigare inlägg så ser du :)

2011-08-23 @ 22:34:40
URL: http://alexiargentina.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag vill se bild på dej i skoluniform :) Jag sku så gärna lära dej knyta slips but you are so far away...

2011-08-30 @ 10:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0